Villkor

Välkommen till Hjo Sportfiskes WebbutikFör att handla i butiken skall man ha fyllt 18 år eller ha målmans tillåtelse.Alla beställningar är välkomna, stora som små, vi har ingen nedre gräns.

Samtliga priser anges i SEK  inklusive svensk moms 25 %. Fraktkostnad beroende på fraktalternativ tillkommer.

Betalningssätt:Postförskott är endast möjligt för kunder i Sverige med en svensk adress

Postförskott innebär att du som kund betalar dina varor när du hämtar ut  paketet hos din lokala utlämningsställe.
Du får en avisering via SMS eller e-post när ditt paket kan hämtas ut, och därför är det väldigt viktigt att du uppger rätt e-postadress och mobilnummer.

Vi tar ut en postförskottsavgift  samma som DHL/PostnordKortbetalning sker via Stripe.Fraktsätt/kostnad 1-1000 gr skickas med Postnord som vanligt brevvi tar ut samma porto som postnord.över 1000 gr skickas med  DHL servicepoint, hämtas hos ditt lokala utlämningsställevi tar ut samma fraktkostnad som DHL.

OBS! fysisk butik och webbutik har samma lager så det kan hända att en vara säljs slut samtidigt i den fysiska butiken. Är varan slut får du naturligtvis pengarna tillbaka.

Ditt paket skickas normalt inom 1-2 dagarskulle någon vara tagit slut kontaktar vi er.Öppet köp

Du har full rätt att ångra ditt köp i 14 dagar enligt konsumentköplagen. Kontakta oss om du vill lämna tillbaka eller byta något. Du bekostar frakten om du returnerar varorna. Kvitto skall bifogas. Om en vara skadas eller kommer bort då du skickar den tillbaka till oss är du som kund ansvarig. Ange kontonummer där du vill att pengarna ska sättas in.

Ej avhämtade och outlösta paket

Om du inte har hämtat ut dina varor inom 14 dagar, går försändelsen tillbaks till oss. Hjo Sportfiske kommer då att fakturera dig för all fraktkostnad (inklusive eventuella PostNords/DHL tilläggstjänster) samt en expeditionskostnad på 200 kr.

Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter och bilder som visas eller skrivits felaktigt på webbplatsen. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.